måndag 7 januari 2008

Hanna från arlöv; Hej!

En sak som jag tycker att jag bör säga är Sill.
Under veckokursen blev jag lite fundersam. Det fanns stunder då jag undrade vad i helvete jag gjorde där. Det kändes som om jag var på fel ställe. Alla kunde så mycket. Och jag kände mig som 5år. Det blev svårt för mig att ta mig in i diskussioner när jag inte visste hälften av vad som sades och menades. Och alla jävla förkortningar, jag hatar när folk förkortar andra organisationer. Man vet ju inte vilka det är man snackar om! Och jag har i alla fall ingen great disire att fråga och känna mig som en nybörjare ÄNNU mer. Så, jag höll käften.
Det fanns stunder då jag kände mig jävligt ensam. Det fanns ju självklart fler stunder då kursen kändes som det bästa stället att vara på.
Som när vi satt och sjöng kampsånger till klockan tre på natten...
Men ändå, allt fick mig att fundera och jag börjar undra vad man pratar om. Om vad man kan prata om med folk som man inte känner. Jag kommer inte ihåg vad man kan prata om!

Annars då?
Jo. gårdagen var bra. "Förtrollad" var okej. Det var ju tänkt att det skulle vara så många klichéer så att det blev kul, men det var för många klichéer så det blev inte SÅ kul. Ändock var den bra.
När vi skulle hem så gick vi till hållplatsen vid SwedFruit, på väg dit var det en bil som körde långsamt bredvid oss och de hade nedrullade fönster och jag väntade bara på att få höra : Vill ni hoppa in och hora lite. Det vi fick höra var: Det är lugnt, var inte rädda. och sen hörde jag hur någon i bilen sa:Jag ska bara skjuta en smällare på er. Jag såg hur han tände på något, och kastade ut ur bilen som efter körde iväg, vi flyttade oss från smällaren. Som tur var, jag hade ingen lust att se mina vänner få en smällare på sig. Vi gick till hållplatsen, tog bussen. Ms A och Ms E hämtade Nessie och de följde mig hem. SLUT! /Hanna (Btw, nu ska jag plugga som *pip*, jag ligger sjukt mycket efter med mitt arbete och jag fick en annan sak att göra nu så nu är det plugg. Och sen så är det en annan sak som jag ska göra den 9. Så det blir kanske ingen uv... ha det /ha

1 kommentar:

Anonym sa...

hanna , du är en av de smartaste personerna jag känner! du vet vad du tycker och du står för det. det är inte många som är så säkra, jag önskar att jag var så säker som du . :p haha
men nu måste jag gå.
xxx