tisdag 1 januari 2008

For-the-missunderstanding

Jamen, FÖRLÅT!
Förra gången jag skrev så skrev jag om fulla tonåringar. Nu ska jag reda ut vad jag menade: Jag menade INTE att ALLA gör bort sig, jag menar bara att jag tycker att det är synd att det är så många som ser nyårsafton som ett bra tillfälle att supa. Kul för de som har kul, inte lika kul för de som det går åt helvete för. Och ja, det finns folk som det går åt helvete för, men nu ska jag inte måla fan på väggen. Hoppas att alla mår ok idag. Jag "sket" inte i att fira nyår med er för att ni skulle dricka, jag ville träffa er. Jag och Ms C försökte att få kontakt med er så att vi kunde träffas, men ni var inte speciellt intresserade. Och dessutom så verkade ni vara så kalas så att ni nog inte skulle hänga med allt för mycket i vad vi sa.. Inget illa menat. Men oavsett om vi skulle träffas eller inte så hade jag ändå "bestämt" med Flyshit & Coca-cola. Jag blev lite förvånad av att du tog illa vid dig. Men det är inte mitt fel att du tolkade det som ett direkt angrepp mot dig.
Either way så har jag inte någon lust att bli ovän med dig/er för en sådan sak som misstolkning. Och nej, jag är inte arrogant. Jag menar inte att jag står över er.
Jag har inte sagt att du inte accepterar folk som inte dricker. Och nej, jag menar inte heller att jag är någon Gudinna som aldrig gör bort mig, det vet du mycket väl att jag gör dagligen. Varför skulle jag se ner på er? För att ni dricker? Det är ju ert val att dricka inte sant?

Något nytt nu tackar.
Jag ska åka iväg och jag är så nervös att det är löjligt. Hur kan man vara så nervös över att träffa nya människor? Jag är det. Alltid. Jag är inte så framåt, pratar inte så mycket med nytt folk, säger skämt som ingen fattar. Jag vet inte hur jag ska vara, herregud, jag vet ju inte VEM jag är riktigt nu. Hjälp! Men ändå så tror jag att allt kommer att gå bra.
Ha det gott //Hanna

1 kommentar:

Sofie sa...

Jag säger också skämt som ingen fattar, jämt. Men se på mig, folk har uppenbarligen hittat ett sätt att stå ut med mig ändå ;) Du kommer att ha grymt kul, jag är lite avundsjuk och jag vet att när det är dags att åka hem så kommer du att gråta för att du inte vill. Så det så :) Åka iväg ftw!