söndag 8 juni 2008

hemma, skakad men inte (st)rörd


You come home in the evening with whiskey on your breath.
I dream about leaving, but I wake up with regrets.
The dinner that I made you is covered up in mold.
And you don’t need to tell me that this is getting old.

It ain’t enough, it ain’t half of what you owe me, It’s just my luck to find someone like you.
It ain’t enough, it ain’t half of what you told me.
It ain’t enough, it ain’t enough.

Italien, Bibione. Vad kan jag säga? Det var jävligt skönt, komma bort ett tag, bort från stress, betyg och umgänge. Nej, inte bort från umgänge på det sättet. Inte bort från vänner eller uv, bara bort från folk man ser på stan. Bort från den svenska borgarklassens övertagande av allt.
Resan tog en tid och de timmarna i bussen var guldvärda, fyllda med garv, musik, min egen falska sångröst och seg sömn. Fan vad jag älskar er!
Väl nere var det killar i en stuga o tjejer i en, kände ändå att det var ok när jag fick dela dubbelsängen med ms M.B-M och ms A.A-M. De tre vise bajskvinnorna typ, något vi kom på en av våra mer sena kvällar, när vi var sjukt övertrötta och skrattade åt allt. Härligt, vi behövde inte ens lämna ifrån oss sängen som sagt från början! Den var vår, fan alltså det är nice.
Känslan av att vara långt ifrån hem, hbg och skolan är så överväldigande och befriande att det borde vara olagligt.
När vi (jag o ms M.B-M) dansade på bord (blev väl "frivilligt" tvingade), blickar kändes jäkligt bra ända tills musiken bytte till samba. Hur lätt tror ni att det är för en 16 årig tjej som 1: aldrig har dansat samba i hela sitt liv och 2: har fullt sjå att försöka dansa relativt bra med högklackat på en sjukt liten och rätt svajig platå/bord att få till samba-looken utan att brista ut i asgarv?
Kul var det i alla fall, havet var salt och poolen trevlig och inte alltför djup. Mindre kul var väl när en viss individ roade sig med att under vattnet dra ner min bikinitrosor.. Detta kan diskuteras länge, så jag lämnar ämnet med att säga att det var underbart att sitta på en glassbar till klockan halv två på en tisdagskväll. Speciellt när man visste att ens klasskamrater precis genomlidit en dag i skolan (med 50%human 50% horse) och just nu sov, totalt utmattade. Ledsen, men skadeglädje är underbart.
Venedig var fint, en anning överskattat tyckte jag ända tills jag såg " no war, no Bush.." och lite annat mer vänster grejer sprayat på väggar. I VENEDIG! Made my day...
Vi åkte (efter några dagar i Italy) vidare till Prag, trevligt. Marknad och lite prutande på det och sedan hemåt. Väl hemma fick man (som lovat via sms) jordgubbstårta och mysigt välkomnade.

Idag har jag varit med ms C.B-M och det har varit solat och nice, i morgon dk. Senare repetition för skolavslutningen på onsdag och klockan fyra är det laserdome med niorna... Jag ska spöa min mentor (mr Englishman) tills han GRÅTER!
..
Jag läser blondinbellas blogg, skaffar ammunition så att jag sedan kan döda henne... Känner att jag redan är kapabel till detta mord, den bruden vet hur man gör sig själv hatad. och ja, jag kan säga att jag HATAR henne, och nej, jag tycker inte att det är ett ord som är för starkt för att använda.
Nu ska jag i alla fall knyta mig, ska först bara tipsa om ett bra band: Oh Laura
Ciao!/ Hanna..

Inga kommentarer: