tisdag 10 juni 2008

Jesus, pussy or hero?

Ja, alltså. Ämnet är Jesus, Pussy or Hero?
Jag kan delvis tycka att Jesus var en jävla feg pussy, men också tycka han var rätt nice. Han var en GOD människa, men hade varit bättre som revolutionär. Kanske inte.
Det som stör mig mest är väl mer det här att man ska kunna förlåta alla, oavsett om x mördade din familj, x visste inte vad x gjorde och nu har ju x varit på rehab så allt är väl chill?
Jesus hjälpte alla, även de som verkligen inte förtjänade det. Som sagt, han var en GOD människa, men tron om DEN GODA JESUS ger ju inte precis människor självständigheten och "ta ingen skit"-kraften utan mer ger dem förmågan att förlåta alla och att man KAN slicka lite skor, det är lugnt
Ibland diggar jag Jesus och hans farsa, ibland inte. Säger nu INTE mellan raderna att jag är kristen ibland eller dylikt.
Mår folk bra av att tro så visst, do it! Men ta ingen skit bara för att Jesus gjorde det ibland!

Känner lite på mig att Jesus är ett känsligt ämne, det är därför jag kommer att tillägga att jag inte på något sätt hatar kristna (eller andra religiösa individer) men att jag har tvedelade meningar om Jesus.

Nu är det nervöst, middag med niorna idag och jag ska sjunga imorgon!!! FUCK! Tror dock att jag har lust att skippa... Men nej, jag är ingen pussy, I CAN DO THIS!
Nu ska jag göra mig i ordning till middagen, grekisk gudinna looken here I come!
Ciao! / Hanna

Inga kommentarer: