torsdag 26 juni 2008

annars då?

Pallar inte med folk som öppet utnyttjar andra, ibland gör man det (utnyttjar) utan att tänka. Men när man planerar då slår det slint hos mig och jag blir ofta lite sur. Men låt oss inte gå in på det, det finns så mycket roligare att prata om. Som till exempel att jag är Hanna och relativt nöjd! Det är ganska nice, sommarn börjar ta fart och jag hade kul igår!

Jag har fått numret till en kille i Sthlm, jag är för feg för att ringa. Han ska kanske ringa mig ikväll (eftersom jag är för feg som sagt) men det blir lite svårt när min mobil är mobbad och funkar dåligt. Inget batteri och den har eh... Damp?
Men det löser vi, annars blir det ju i morgon, herregud man för skärpa sig lite, det är bara ett telefonsamtal med en kille jag aldrig har träffat. Chilla!

Jag är inte tillräckligt cool för de coola, inte tillräckligt tuff för de tuffa, inte emo nog för emos, inte musikaliskt nog för de musikaliska, inte nördig nog för nördarna, inte blyg nog för de blyga. Vad är jag då? VEM är jag då? Hanna, ja okej så långt har jag kommit i min tankegång. Jag är 16år och en aning livlig. Jag anses ibland som konstig av anledningar jag itne fattar riktigt men ok, jag står för vad jag tycker och grät nästan när jag hörde nationalteatern på min avslutningsmiddag (ja, min gamla musiklärare och min so-lärare spelade "vi spelar på gator o torg" på avslutningsmiddagen!). Jag har en mormor som är död (jag saknar henne sjukt mycket) och en farmor som är en hagga, jag är den enda i min släkt/familj som är född och uppvuxen i Helsingborg och jag pratar blandad dialekt. Jag har två olika färger på mina ögon men de framstår ofta som grå, jag är rätt lycklig. Lyckligast är jag nog när jag umgås med vännerna eller uvare. Det här var nog den sämsta beskrivning av MIG SJÄLV jag någonsin har gjort.
Analysera mig själv går inte heller så bra, det är så lätt när det kommer till alla andra man känner men det gör ondast när jag ska försöka analysera mig själv. Samtidigt som jag kommer på att det har hänt&händer en del otrevliga saker som har med mig själv att göra kommer jag på att jag är stark.

Jag tappar tråden och lägger ner. Vi ses! /hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

för mig är du en av mina närmaste vänner, du är underbar och jag är tacksam för att ha dig som vän <3

Anonym sa...

Du är du, och det kan ingen ändra på. Du behöver inte sätta in dig själv i en grupp och det är det som är så bäst med dig :D Du är digsjälv och du ska vara stolt över det! :DDD
Ha det bra sålänge ^^ :*