söndag 26 juli 2009

gårdagen.


Då sitter man här i en sådan där stödkrage runt nacken/halsen. Kunde knappt lyfta skallen från kudden i morse när jag vaknade, eller i morse var det väl inte, mer åt i eftermiddags. Jag vaknade klockan 15.00, åt frukost en timme senare, vart tvungen och duscha eftersom folk hade spillt både öl och cider på mig. Låter såhär trevligt.
Men så blir det när man står i ett folkhav som alla dansar och sjunger till Svenska Akademien, det var fett på en nivå som är lite fetare än allt annat.

Jag, Felicia, Emma och Caroline åkte in vid halv nio-tiden, kollade lite i stånd, lät som smurfarna tack vare heliumballongen "Mulan" och vandrade neråt mot stora scenen. Där lämnade jag mina vänner för att träffa lite andra kamrater, det var väldigt trevligt. Svenska Akademien.
Det regnade och jag kunde verkligen inte bry mig mindre, det åskade och blixtrade lite och det var bara fett! Dansade länge, typ hela tiden, sjöng hela tiden. Helt underbart att dom jag hängde med också sjöng och dansade, jag bara älskar sånt. Jag var dyngsur från topp till tå, mascara på kinden men wtf!? Det är såhär en tjej ser ut när det regnar och hon skiter i vilket, lev med det. Jag är ingen Barbiedocka, get over it bitch!
Anyway, när Svenska Akademien vart slut hängde jag med mina vänner ett tag men ville till kamraterna av flera anledningar, bl.a för att jag inte var pepp på att lyssna på Schlager...
Så jag gick till korvmojjen och hej hej, sen var det Moneybrother och så följde jag några kamrater till tåget.

Senare träffade jag mina vänner i salsa tältet och vi dansade lite, sen åkte jag och Carro- Caroline hem. Vi hade väldigt trevligt på bussen och på hennes gård, daska käft! Sen när vi stod på hennes gård och skrattade mitt i natten öppnas en dörr och en kille tittar på oss, jag säger hej, han svarar; är det Hanna? När jag säger "ja" så säger han "jaha, hej, ha det bra" och stänger dörren. Haha! LOL!
------
http://vimeo.com/5100806
/H

1 kommentar:

Daniel sa...

Det var lite så efteråt "Är jag svettig eller är jag blöt?".