tisdag 21 juli 2009

Hannushka!


Jag lyssnar på "Superheroes" av Daft Punk och jag dansar sittandes, det går sådär bra. Händerna i luften, gör Mathilda dansen, detta är heaven. Lite, tänk om det fanns ett disco för oss nästan-vuxna där de bara spelade den här musiken en hel kväll, Daft Punk för hela slanten...
Oh my god, heaven.

Anyway, Jesus Carola (jag) var på Väla med Hulken Carola (Annika), det var trevligt. Hon säger att hon gillar att jag gör impulsköp, hon säger: "ett impulsköp för mig är typ en glass, ett impulsköp för dig Hanna är typ en klänning eller något större." Jeay. Idag fick jag ett par horskor (cowboy stuk, haha!), en klänning, trosor, tights, ringar, tröja, nagellack (sällan, jag överkonsumerar lätt nagellack) och annat, hälften var impulsköp... Haha, fan vilken lodis jag är, not.
Snart ska jag in till stan igen med Hulken Carola (Annika) för att checka "Brûno" och liknande, men ännu är det tid, mina små barn, att berätta om Hanna den mystiska, lol.

Vill folk kolla min bilddagbok så heter jag "Hannush".

Igår satt jag och diskuterade länge med mina föräldrar, framförallt med min pappa. Jag blev så arg, upprörd och ni vet, upphetsad, att jag nästa började gråta.
Det var så jävla "ball" som lundare skulle säga, vi pratade om huruvida det fanns eller inte fanns ett sk "psykologiskt frö" hos alla män som kunde leda till att de skulle kunna våldta eller på annat sätt förgripa sig på en kvinna.
Att detta fröet skulle vara kvar sedan stenåldern då man släpade hem kvinnor i håret (typ), eller från det feodala samhället. Jag sa att jag hoppades att det inte fanns det hos alla snubbar (inklusive feminister) just eftersom det är en tanke som gör mig jävligt illa till mods samt känner jag att det vore jävligt orimligt om detta psykologiska frö fanns kvar. Pappa var på min linje och mamma med, men vi bara diskuterade möjligheterna.
Vi funderade på att det kanske är genom mamman som pojkar redan från tidig ålder "lär sig" hur man kan förtrycka en kvinna, det beror alltså på uppfostran. Men det är ju inte bara kvinnans ansvar att uppfostra sina barn, det ligger ju lika mycket på pappan att behandla sin fru jämlikt.
Men så om killar som blivit uppfostrade i ett jämlikt förhållande så har deras "frö" mindre chans att blomma upp?
Det är en fråga som kan diskuteras i evighet. Jag skriver inte hela vår diskussion här, men jag borde göra det för den här snabbgenomgången visar inte hela bilden.
Nu ska jag kila och göra mig i ordning; jag har svart tunika, Shrek-gröna tights och horskor, låter rimligt för bio, YEAH!
!Hasta luego!
/Hanna

1 kommentar:

David sa...

Du borde ladda ner Daft Punks album Alive, det är deras live spelning som heter alive. Sätt dej ner en kväll och lyssna igenom hela spelningen med bra kvalitet och hög volym och du kommer få orgasm.