fredag 4 september 2009

Fast life

I'm always running around, running around...

Idag var det klassfoto, jag och några andra i klassen kände för att spexa till det lite, eftersom vi inte känner att allt måste vara så seriöst när det gäller ett klassfoto, i tvåan..
Vi ville att alla i klassen skulle ha svarta masker för ögonen på gruppfotot, det hade ju kunnat vara lite spex, eller hur? Och eftersom jag ändå har sett ut som ett fyllo/knarkare (jag har nästan alltid halvslutna ögon på klassfoton, jag blinkar... Så har det varit sedan 4:e klass) så varför inte? Jag kan ju ser drogad ut med mask och det kanske blir lite bättre då... Vi fick med oss typ 7-8stycken av 19, ja vi är 19 i klassen, men idag var vi bara 4 som hade maskerna på oss, jag, Emelie, Rebecca och Cornelia. Vi var coola, eller i alla fall spexiga och det är nästan samma sak som cool i det här fallet.
Så vi fyra satt ner tillsammans i en liten grupp och kände oss allmänt annorlunda.

Senare var det matte, (oh happy day! NOT) och gott snack, åt Djungelvrål som Johnny hade tagit med sig och hon och jag satt och blev glada för varje ekvation vi klarade. Vi har världens nästa bästa mattelärare, han är nyutexaminerad och har andra metoder och är en helskön snubbe, men han är nummer 2- bäst eftersom nr 1 redan är (och kommer alltid vara) Gunnars position... Fan vad jag saknar honom, Gunnar alltså.
Under dagens mattelektion diskuterade vi (förutom matte och huruvida godisen såg ut som en elefant eller en traktor) dialekter. Siri sa (som den skåning hon är) GORKA till gurka, och när jag påpekade hennes ûberskånska uttal så härmade hon mig och fighten var igång, Rebecca, Ellie och läraren var på min sida och Siri sa "men det heter ju gorka, typ gorkbork", då jag nästan dog av skratt, "nej siri, gUrkbUrk! Du kan inte säga; naj, nouh vill jao fan ha ein gorkbork!" och vi skrattade tills tårarna rann... WAZA!

Förlåt alla skåningar där ute, men jag fattar inte vad ni säger ibland och jag har bott här i hela mitt liv, det borde finnas en skånsk ordlista/ordbok. Balle för en skåning är inte detsamma som balle för mig eller min familj... Okej, folk här kan inte höra skillnad på om jag säger "bod" eller "bord", mina "r" försvinner...

Nu ska jag cykla härifrån losers, vi ses.
/H

p.s- Alexander Skarsgård är snygg!
p.s2- om ni inte känner att ni vill dansa till det här är ni helt lodis i huvudet!

p.s3- Yo mutha Uckas!

1 kommentar:

Josefin sa...

icke-skånska R är ju SÅ mycket bättre! :D
Å jag diggade era masker :D