söndag 30 december 2007

Feelin' Groovy

Oh, I'm so naive

Med risk att låta tråkig, negativ och gammal:
Jag hatar smällare. Jag har aldrig tyckt om smällare, fyrverkerier är ju fint i alla fall men smällare låter bara. De skrämmer skiten ur folk (mig) och djur vågar sig inte ut. Jag har aldrig förstått dem som fascineras av ljudet av smällare. Har aldrig förstått dem som tycker att det är bara sååååå coolt!
Allvarligt talat; det är något som smäller, ja jävlar vad coolt det är. Inte. Och det är ju SÅ kul! Inte.

Nyår
Står för dörren. Jag längtar inte till nyår, för att nyår för de i min ålder innebär : Get drunk.
Jag dricker inte, okej det var fel. Jag har aldrig blivit full. Jag kan inte säga att jag dricker heller. Jag har bara smakat, eller bara och bara.. I alla fall så har jag inte någon great disire att se folk jag känner bli packade och skämma ut sig. Och tonårsfylla, herregud. Nyårsafton är ju nästan en symbol för att supa, skämma ut sig och dylikt. Därmed inte sagt att man kan ha trevligt på nyårsafton. De flesta vuxna (och yngre barn) brukar nog ha rätt trevligt. Det är bara så att jag har sett/hört så många exempel på att tonåringar råkar ut för skit på nyår. Men man ska ju inte dra alla över en kam i det här fallet.
Som förra nyårsafton, då hade jag jättekul! Totalt spritfritt, och underbart trevligt med tjejerna!

Nej, nu ska jag gå. Hoppas att ni att får en trevlig nyårsafton!
Ha det gott/ Hanna Monatna

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja visst är det! :)
aah tonårsfylla. jag tänkte spendera nyår med en cigarr. efter juldagen har inte jag heller nån lust att dricka. men ja. det blir väl som det blir ändå. kan jag tänka mig :P
hoppas du får en trevlig nyårsafton oavsett iaf :) gott nytt år!

Anonym sa...

felicia här :)
jag vet att du säkert inte menade ngt illa, men det va så jag tog det. visst, man kan ha kul utan sprit. och jag accepterar folk som inte dricker till 100 % men det känns lite som du ser ner på mig /oss som gör det.
jag tkr inte jag gör bort mig när jag dricker, utom den gången du vet. och jag dricker för jag får roligare då och som en social grej.
jag vet inte var jag hade tänkt komma med den här kommentaren, men tkr inte du ska skita i att fira nyår med oss för du tkr vi gör bort oss. för det gör vi alla, med eller utan alkohol i vår kropp.
gott nytt år hanna