tisdag 1 juli 2008

Diskborste=mitt vapen!

Jag har hört Guds ord, genom en kör i en låt jag hörde sent en måndagskväll i en väns bil. Det var dock inte hennes CD, det hade varit lite kul. Guds barn sade till mig att jag borde åka till lägenheten och diska.
En aning obehagligt kanske, men nu sitter jag här en dag senare (och några timmar) och har mer disk än jag någonsin kunnat drömma om i de vildaste drömmar. Jag har kommit på att diskmaskin är Guds gåva till människan, som så mycket annat.
Det känns lite lustigt måste jag säga, att jag sitter och skriver blogg såhär sent. Jag är inte trött alls, kan bero på att jag totalt har vänt på dygnet och går upp kl tre och somnar vid halv fyra. Det är inte så bra och det kommer att bli ett helvete när jag ska bo hemma igen, om en vecka typ... Hemsk tanke.

Jag älskar min bror som lånar ut sin skitfina lägenhet till en 16årig tjej i en vecka. Han måste verkligen lita på mig, det känns ganska bra. Det är rätt häftigt att bo ensam och jag längtar mer än någonsin till att jag flyttar hemifrån. Men först är det gymnasiet och skaffa jobb som gäller, sen vill man ju fixa lägenhet innan jag och Ms M.N drar och jobbar på Kuba eller Venezuela så att man kan hyra ut den lite... Efter ett halvår i Sydamerika (jag kan ju då prata bra spanska) drar vi vidare till London (aaah!) och möter Ms E.L och Ms F.L och jobbar ngnstans i ett halvår. Lite längre om jag hittar ngt bra jobb o boende, sen hem till Sverige igen. Jobba lite till och sen Universitetet... Det enda rätta för mig känner jag, men vi får se hur det blir med allt. Det är iaf bra att ha drömmar, de håller hoppet vid liv.

Just nu funderar jag på om denna natten ska tillbringas i säng (eftersom jag ska upp vid tio) eller om jag ska se Doctor Who-avsnitt hela natten. Men först diska(oh nooooo), och äta glass(belöning), man kan ju säga att jag lever rätt nice!
Jag vet redan hur delar av min framtida lägenhet ska se ut, listerna ska vara LJUST gröna och en kortvägg ska vara graffitimålad med en liten vit ruta där folk kan skriva sina namn... AAAAH! IKEA FOR THE WIN!! Senare kanske man designar sina egna saker, man har ju en del idéer..
Bye For Now, Goodnight.
!Hasta luego!/ Hannah

Inga kommentarer: