torsdag 21 augusti 2008

Let's dance to joy division


Hejsan, ber redan nu om ursäkt för eventuella svordomar/irritationen i texten som nog kommer. Fan vad trött jag är.
Jag fick precis veta att ms L. R kommer till Nic, till mig, i morgon (med sin skola) och den glädjen gav mig tillräckligt med energi för att orka berätta om min allra första dag på planeten GYMNASIET/NICOLAI.
Jag anlände på knutan... klockan åtta och vi började nio, när Ms J.L kom tog vi lata djävlar 3an till skolan. Där inne såg jag en jag kände sådär, kände igen massa ansikten men kunde inte placera dem. Man fick en liten nametag och ingen vågade mingla. Senare började folk snacka lite med varandra, det var rätt trevligt och jag fattade först efter ett tag att det gick bättre för mig att snacka än vad jag hade trott. Stunder då jag kände mig ensam infann sig ändå, men; man lär känna folket med tiden, tänkte jag.
När jag passerade cafeterian med mina nya klasskamrater träffade jag "poke-man"(från 9A), han petade mig i magen och vinkade. Han är kul, och det är nice att ha honom på skolan.Överlag gick det rätt bra, jag är nöjd. Nu ska man bara komma ihåg namnen på sina klasskamrater. ES1F.
Jag är för trött för att gå in på närmare detaljer, jag gick upp klockan sex i morse.
Btw: The Wombats ÄGER!
/ Hanna A

Inga kommentarer: