lördag 2 augusti 2008

Rude, but not ginger.

Am I being rude again?
"Tralalala lilla molntuss, kom hit ska du få en puss. alla utom jag vet hur det ska gå... HJÄÄÄÄÄÄÄLP!"

Jag ska träffa Ms L.R! På torsdag, herregud vad jävla glad jag är! Det är herregud, ett år sen? Det är länge sen men nu jäklar! Glo på Dockan och chilla! Jag vet inte varför jag reagerar som jag gör men hon är så nice. När vi träffades på HD var det som om vi känt varandra väldigt väldigt länge, vad kan jag säga?
I alla fall var det tänkt att jag och Ms E.L skulle kolla på Who idag/ikväll men det blev inte så. Gjorde mig inget, hon och jag hade kul via msn ändå, haha! Annars underhölls jag på olika sätt, av gamla bråk och tjafs, av misstankar och av matlagning. Matlagningen resulterade i goda "biffar" med soltorkade tomater och ägg över hela diskbänken, host... Men det blev gott, sallad och pasta till och efter det två avsnitt för att sedan höra mamma o pappa komma hem.
Nej nu är jag glad och road över Ms A. A-M's ÅÅÅÅÅH.

- A... säger:
ja e hungri va kan ja äta?
H säger:
du, visst är han på min visningsbild snygg?
H säger:
mig^^
-A ... säger:
HAN E LÄSKIG ÅHHHHHHHH
- A... säger:
mig?
- A... säger:
va menar du?
H säger:
du kan äta mig
H säger:
nej, sexig a, inte läskig
- A... säger:
ahaa
- A... säger:
a är sexi we know ;D
- A... säger:
ska kolla kylskået nu
- A... säger:
H säger:
okej, jag ligger bland fisken
- A... säger:
VI HAR FISK I FRYSBOXEN

Jag ska berätta en saga, den heter "mäster skräddare" och är (tydligen) en svensk folksaga. Står det i alla fall.
"Det var en gång en liten herre som gick till skräddaren med en bit tyg han ville ha sytt.
- Goddag goddag mäster skräddare, sa han och bockade sig.
- Goddag goddag, sa skräddaren (han satt förstås på bordet som skräddare gör)
- Kan jag få en liten rock sydd av det här tyget frågade lilla herrn
- jaha, sade skräddaren
- när kan den bli färdig?
- om lördag
- det var bra det mäster skräddare tack så mkt mäster skräddare. adjö mäster skräddare.
och så gick den lille herrn, och så gick veckan och så kom lördagen, och så kom den lille herrn till skräddaren igen
- goddag mäster skräddare, är min rock färdig nu?
- ack, nej!
- är den inte färsdig? varför det då?
- ack jo,. det bidde ingen rock
- jaså, bidde det ingen rock? Vad bidde det då?
- det bidde ett par byxor
- jaså bidde det ett par byxor, när blir de färdiga då?
- om lördag.
- det var bra det tack så mkt mäster skräddare, adjö adjö mäster skrädddare .
så gick veckan och det blev lördag och den lille herrn kom till skräddaren igen.
- Goddag mäster skräddare, är mina byxor färdiga nu?
- Ack nej, det bidde inga byxor.
- Bidde det inga byxor? vad bidde det då?
- Det bidde en väst.
- Jaså bidde det en väst? när blir den fördig då?
- Om lördag.
- Det var bra det mäster skräddare, tack så mkt mäster skräddare, adjö adjö mäster skräddare. Så gick den lille herrn och det blev lördag och herrn kom till skräddaren igen.
- Goddag goddag mäster skräddare, är min väst färdig nu?
- Ack nej, det bidde ingen väst.
- Bidde det ingen väst? vad bidde det då?
- Det bidde ett par vantar.
- Jaså, bidde det ett par vantar, när blir de färdiga då?
- Om lördag.
- Det var bra det mäster skräddare, tack så mkt mäster skräddare, adjö adjö mäster skräddare.
Så gick den lille herrn och det blev lördag och den lille herrn kom till skräddaren igen
- Goddag mäster skräddare, är mina vantar färdiga nu?
- Ack nej
- Varför då?
- Det bidde inga vantar.
- Bidde det inga vantar, vad bidde det då?
- Det bidde ingenting
- Jaså bidde det ing-en- ting? Det var bra det mäster skräddare, tack så mkt mäster skräddare, adjö mäster skräddare.
Så gick den lilla herrn och kom aldrig mer igen."

Vsg för den lilla sagostunden, man vet aldrig när det kmr fler sagor... / Hanna Sagoberättare

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad glad jag blev att vi kunde ta det någon annan gång! Fast egentligen önskar jag att jag hade kunnat se avsnitten med dig idag för filmerna sööög :p

<3