onsdag 13 augusti 2008

Twisted nerve

Mitt kök stinker parfym och öl. Mitt fel.
Okej, jag tar det från början: Jag lagade mat och skulle ta margarinet ur kylen (man har tydligen margarin i såser..). Jag tog margarinet men råkade stöta till en skål men eftersom mina reflexer är bättre än din grannes så hann jag hindra skålen från att trilla i backen. När jag pustade ut så jag att jag puttade till en oöppnad ölburk och att den föll i slowmotion ner i golvet. Den sprack, ett ynka litet hål som tillät ölen att spruta ut= öl i hela köket, på fönstret, stolarna, i kylen, på dörren, väggar, bord och allt samtidigt som riset kokade över och jag nästan brände både såsen och mina nuggets. Jag var icke en lycklig kvinna. Men jag räddade maten någorlunda och började tvätta fönster, golv och helvete.
Jag fick äta min mat i ett kök som stank öl men som var rent. Jag hade fönstret öppet men icke sa nicke, jag valde en annan lukt som utväg; parfym. Så... nu stinker mitt kök parfym istället, så mycket bättre. Min katt vägrar gå in där och jag har berättat allt för päronen som tycker att det stinker, de har otvivelaktigt rätt.
Jag pratade om mitt stinkande kök med en kompis och hon rådde mig att tända en tändsticka så skulle svavlet dölja det andra, jag fick värsta bilden i huvudet där jag gör det och hela köket exploderar eftersom någon har sagt att parfym+eld= illa illa. Jag sa att jag inte ville att mitt kök skulle explodera och det hon skrev var:
` e säger:
haha nej förfan!

Aja, annars så har veckan varit nice, träffade Ms L. R som sov över och DET VAR KUL SOM FAN! Hon är en sjukt trevlig person (modig också) och ja, vi funkar bra!
Hanna säger:
vi är bäst, vet du det?
:monster säger:
ja, jag tror jag vet det.
:monster säger:
vi borde få folk att fatta det med.


Vad mer finns det att säga?
Sedan var det ju Bakken, underbart! Jag åkte som aldrig förr och garvade åt minerna på foton som togs under bergochdalbanor från helvetet. Älskar folket som var med!

I några dagars tid har jag tyckt att allt som har med kamp att göra har varit en seg hopplöshet i hjärtat. Jag var opepp och tyckte att det var rätt värdelöst att kämpa. Men idag vände det, när klockan på mobilen stod 19.10 var jag lycklig igen och tänkte att det lönar sig att kämpa om man har folk som dessa vid sin sida. Pepp igen och det är nice, vill köpa kritor NU! Mitt leende går från öra till öra, det är nice!
(jag har laddat upp en video på Tilda på youtube haha! jag är en nörd, but I like it!)/ Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha jag skrattade när du skrev att hela ditt kök skulle explodera xd och tack förrästen fr allt roligt på bakken ;D

Anonym sa...

det var så jäkla kul ;) sägs om att vi gör det igen innnan england?