lördag 13 oktober 2007

En dag med tankar

Då var man sjuk.
Det värsta med att vara sjuk (förkyld i mitt fall) är att man blir så seg. Och det blir svårt att sova. Man vaknar klockar 3.39 och tror att klockan är 8.00. Nu är det ju mörkt hela tiden tills 10.00. Klockan är det enda man har för att erinra sig om hur det verkligen ligger till.

Sitter i mammas rum, ser mig omkring.
Får lust att skriva på novellen men det kommer att bli segt. Men jag borde väl.

Läste i DN att USA vill bygga ett missilförsvar i Europa med baser i Tjeckien och Polen. Blev inte speciellt förvånad. Och jag vet att tidningarna inte får skriva exakt som det är ; Att USA vill kontrollera hela världen, framför allt Ryssland och Sydamerika. Mycket skit händer i världen. Tur att jag står där jag står.

Nu väntar 2veckors prao och sen höstlov, Randersbarnen kommer och sen är det läger. Och skola, bra betyg, måste plugga, hinner inte vara med kompisar, vi ska förbereda oss för slakten, eh jag menar nationella prov och all förväntning från kompisar och familj.
Och press från lärare och syokonsulent. "Nu gäller det, ingen andra chans, inga bortförklaringar godkänns, får ni inte bra betyg kommer ni inte att få några jobb och då kommer hela era liv rasa samman"
Herregud. Man blir ju helt orolig. Har jag gjort rätt val ? Kommer denna linjen ge mig jobb ? Annars kanske jag sluta på gatan... Tycker att lärarna borde ta det lite lugnare.

Pappa, är det okej om jag går ut ett tag ?
Du kanske borde tänka på att bli frisk, till praon.
Jag vet..
Ta febern och sen får vi se.

När jag såg att jag fortfarande hade feber tog jag om den. Väntade tills den visade 36.4 och tog ut den. Jag ljuger. Jag vill träffa ms C. Vi har inte setts på en vecka.

Hoppas att jag blir frisk ändå. Ses

Inga kommentarer: