torsdag 25 oktober 2007

Jag äter Japp och tänker på Irland


Tjena, mitt bena.
Japp, då var man här igen som någon jävla blodsugare. Jag skriver ju ofta nu, men om ingen läser den här bloggen, då kan ju ingen tycka att jag är irriterande (inte för att de skulle kunna göra så mycket om saken i så fall).

Kanske borde tillägga att jag hade kul på praon idag också, kommer nog att säga samma sak i morgon, men what a heck. Vi har ju jättekul, jag kan ju inte ljuga. Idag hade vi inget att göra efter lunchen (vi slutar 16.00) så jag, ms L, ms M och mr T satt och kollade på roliga bilder. Och sen gick vi in på youtube.com (lovely site) och såg på [ein neiveh blaw-bair], [feen-poshleen], [ein mehd-vehtslurs pangshoonair] och min personliga favorit [kawka-kawla paw tvet-masheen].... Fy fan vad vi skrattade! Och sen såg vi på The Llama Song.

Men när jag kom hem (fick gå från Råå för att bussjäveln inte stannade och lät mig gå på till ättekulla) så var jag lika trött som alla andra dagar. Hmm.. Det börjar gå mig på nerverna att vara så trött, jag blir inte speciellt trevlig då heller.
Så jag käkade panpizza, ringde ms C, vi snackade och sen skulle hon dra.

Åh! Snart är Veronica Mars slut. Kan inte Doctor Who börja då? Snälla, jag pallar inte med all amerikansk skit på tv. Kan inte Robin Hood börja också, så får jag lite kött på benen. Och om Heroes börjar om från början skulle det vara gulligt, jag missade de fyra första avsnitten så nu känns det inte lönt att börja se det när det snart är slut, fast det verkar sketans bra.

Gud vad jag har torra händer!

Jag blir så jävla förbannad (förlåt mr G, jag vet att du inte gillar att jag svär så mycket) när jag ser program som "vem vill bli miljonär" etc, liknande. Där man vinner sjukt höga summor av pengar för att du svarar rätt på om det var i år eller förra året som äckliga alliansen kom till makten. Jag fattar liksom inte varför en person kan få så mycket pengar när de där 60 miljonerna hade kunnat gå till Uganda, eller röj-en-mina. Det är totalt ofattbart.
Och varför blir inte fler faddrar? Jag menar, man har råd att ge bort 100kr i månaden till någon familj. Jävligt snåla människor är nuförtiden.

Varför finns det inga starka lagar mot prostituon i Thailand? Om det ens finns lagar emot det, det är ju en stor inkomst att låta 10åringar gå på gatan så att äckliga halvpanshisar från Europa kan få sig ett knull. Ett ligg. Chockade jag er nu, jag skrev knull, ligg. Ojdå, tycker ni att jag är för hård mot Européer nu? Jag kanske borde lägga till att jävligt många svenskar också åker till för att få knulla 13åriga pojkar och flickor. Japp, så jävla bäst är vi. Jag ska inte lägga hela skulden på läbbiga svenskar, men en del. I Thailand har de fängelsestraff om man spottar på gatan och dödsstraff om man langar knark. Men de tycker att horor som inte ens är fyllda 15år är okej, det är ju bra för pengarna. Skit i om de får hela sitt liv förstört och blir inlåsta och skickade till ett annat land (där de inte kan språket) för att hora. Det är ju underbart! Inte.
Och man väljer att försöka dölja att porr är det STÖRSTA industrin i dagens samhälle. För porr är ju ännu bättre för ett lands ekonomi. Jag fattar mig inte på människor. Vart tog kampen mot barnporr vägen? Vart tog de GODA nyheterna vägen? Kan ingen komma på ett botemedel för cancer, porr, hustrumisshandel, barnmisshandel, prostitution etc.?
Fy fan för allt just nu.

Nej, nu ska jag träffa ms C, på kina. Och försöka lägga allt det här bakom mig ( inte glömma, men ändå så klassiskt).

Ha det bra. Ciao /Hanna Hilde Isabelle Andersson

Inga kommentarer: