onsdag 24 oktober 2007

You're much to young to be a part of me

Tjena !
Jag kom på en sak, jag vet ju inte ens om någon läser denna bloggen. Inte för att det är så viktigt, men ändå. Man skriver ju inte superprivata saker när man bloggar. Varför? Jo, för att man vill ju inte att alla ska veta hemliga saker ( för då är de ju inte hemliga längre, brainiac !).
Men om ingen läser bloggen, då kan man ju skriva vad som helst. Men då kanske någon av en händelse kollar på bloggen och ser : ojsan ! Här står det privata grejer.
Inte så bra kanske....

"Hey, could you stand another drink ? I'm better when I don't think, it seems to get me threw. Well, could you stand another lie ? Like we had a good time......"
(Proof av I Am Kloot)

Pappa kom in med glass, jag älskar min pappa. Och min mamma, såklart ( jag menar daaah. Haha! varning för skrattattack!).
Hade ûberkul på praon idag igen (sällan), har ju alltid skitkul med det där gänget. Fick höra idag att det var många som trodde att vi (ms L, ms J, mr T och ms M) hade känt varann jättelänge. Men vi har bara känt varandra i tre dagar. Haha !
"Twisted by our desteny, faith and three wishes
We fuck and we fight, someone else does the dishes
......
You've got blood on your legs, I love you
You've got blood on your legs, I love you
You've got blood on your legs, I love you"
( Twist av I Am Kloot)

Skulle spela the Sims precis, men det fuckade sig så jag funderar allvarligt på att knäcka skivan.. Tror inte att jag ska göra det, mamma och pappa blir nog inte så jävla glada om jag säger så.
Mina päron är rätt schysta, egentligen. Jag kan inte precis ge några perfekta exempel, det är väl mer att de känner mig rätt väl. Vet mycket om mig, jag håller inte saker så hemliga, jo privata saker givetvis. Men om jag blir full så vet ajg att ajg kan komma hem utan att få skit för det, jag menar, det finns ju vissa ungdomar ( jag låter kanske som en gammal tant nu men jag bryr mig inte) som är pissrädda för att komma hem fulla. Som gör allt för att inte komma hem packade och spy. Jag vet att mamma och pappa inte kommer att skälla på mig ( delvis för att de har sagt det och delvis för att jag känner dem, det är chill mellan oss, som mr A skulle säga). De skulle komma och hämta mig, kanske inte så trevligt med en aspackad tonårsdotter i bilen kanske men jag vet att de skulle ta hand om mig. Jag litar till 1000000% på mina päron. Jag tycker också att det är deras förbannade plikt, att ta hand om sin packade tonårsdotter. De har ju också blivit packade när de var i min ålder. Kanske inte just 15 men typ där, och om de har blivit dyngraka kan de ju inte skylla på mig ifall jag blir det en gång. Man testar ju sina gränser som det så vackert heter.
Nog om det nu.

Vapnet kukade ur, var fan har jag hör/läst det uttrycket ? Det låter ju inte så bright precis, men jag vet att jag har hört/läst det, hmm.. Kanske i John Marsdens böcker. Sånt här kan ju göra en vansinnig!

That's the way, aha aha I like it aha aha.

Ska spela ett spel som heter maffiaboss, så jävla töntigt och wannabe maffia, men ändå.
Behöver jag verkligen förklara allt jag skriver ? Det känns som det, det går en textremsa i skallen som säger : Förklara Förklara !!!!
Jag pallar inte, jag säger det ofta nu. Varför har allt : Men guuuud vad kul !!!
på fritiden tagit vägen. (det är okej, ni kan läsa om den meningen, den blev lite wierd. Jag vet)
Jag har jättekul på praon, i skolan är allt ok, när jag är med gänget är allt ok.
Men ibland så känner jag mig så slut. Jag orkar inte tycka något längre, jag har drabbats av melankoli !
Jag orkar inte ta debatten om varför jag är vänsterpartist, feminist, rödhårig, ledsen, negativ etc.
Jag vill bara fly då. När någon frågar : är du kommunist har jag lust att skjuta den jäveln.
Jag orkar inte ta diskussionen. När ingen är med mig är det rätt svårt att stå emot. Så jag flyr. Säger att jag är neg för att jag är trött, försvarar mig med att jag tänker på min döda mormor. Och sen får jag "skuldkänslor" för att jag använder min älskade mormor som ursäkt för att jag känner mig oförstådd, liten och ensam.
Jag älskade min mormor för fan ! Kom inte och ta på den kärleken, den är min, nu när hon är död.
Och jag vet att jag kommer in på annat hela fucking tiden men jag orkar inte bry mig längre.
Det är inte så att jag är självmordsbenägen, jag känner för mycket. Jag är inte imun än, men mitt imunförsvar blir överbelastat av känslor och förtryck i största allmänhet. Lärare som klagar, som ständigt påpekar att jag är vänster, som ständigt frågar vad jag vet. Som ständigt antar att jag är dum och tycker om Che för att jag inte vet att han har dödat, att jag ser honom som en oskyldig frihetskämpe ! För helvete ! Jag höll ett helt jävla föredrag om honom på svenskan ! Jag vet mer än vad ni anar.
Och jag svär på allt; om en kille hade sagt att han tyckte om Che och om han hade vågat säga vad han tyckte om saker och ting så skulle inte lärarna säga emot ett fucking piss ! De skulle ge honom MVG i So och dunkat honom i ryggen och sagt att han var smart.
Men nej nej, inte om det är en tjej som visar framfötterna lite. Nej, då ska vi särbehandla och lägga locket på. Bara kväv feministen och vänsterpartisten bara, låt rasismen på skolan flöda ( detta är ironi).
Jävla Skit lärare ! Men det finns vissa undantag många lärare på min skola är bra, trevliga människor !
Men en del lärare vill jag bara skjuta, eller i alla fall banka skiten ur dem !
Det är inte okej att fråga om man får ha feministiskt självförsvar på skolan, för tjejerna i högstadiet. Nej för att min skola tycker tydligen att det ligger på fritidsgården att anordna sådant, av någon jävla anledning. Fy Fan för er. Och nu är jag så jävla lack på min skola, har stor lust att skicka hotbrev och bränna ner hela skiten (och visst finns det en lite pyroman i varje människa) !
Gud, vad lack jag blir !

/ Hanna, p.s det är jag på bilden, ms J har tagit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det kan vara jobbigt att säga vad man tkr om man är rödhårig, feminist, kommunist och även ung vänster. ;)