måndag 21 april 2008

hånskratt åt blondinbella

Förlåt, men hela detta inlägg tillägnar jag Blondinbella. Ett hånleende och sen ett flabb, läser en intervju med henne på http://www.stureplan.se/frame.php?main=/articles/7052/...
Hahahaha! Is she for real? Yes, not just a Barbie.

Hon får frågor om varför hon måste ta bussen, varför det är så jobbigt?
Hon vill alltid ha två platser för sig själv så att hon kan "bre ut sig" och hon HATAR när det kommer någon och frågar om det är ledigt bredvid henne. För "det blir så trångt", antar friskt att den riktiga anledningen är att hon inte tycker om att sitta bredvid vanligt jävla folk som inte stinker pengar och pappas rika lilla flicka. Till och med i intervjun daltar man med henne, "du måste lära dig att säga 'nej' Bella". Herregud, hon är 17år (man kan ju tänka att en 17årig tjej inte gillar att bli behandlad som en fluffig, rosa nalle) men nej hon gillar att bli daltad med.
Hon är dum i huvudet, den klassiska bimbon, för-låt mig.

"Hur kändes det när du blev utsedd till veckans humanist?"

"Jag blev jätteförvånad, jag är nog den minst humanistiska personen som finns tror jag. Jag saknar lite empati som vissa andra människor har. Det är i alla fall vad min pappa säger. " - Bella.
Hon är med i MUF, något mer? Klart som fan man har svårt att känna empati om man tycker att det är bra att skära ned på välfärden (eller för-låt: TA BORT välfärden).

"Jag och min pappa är nog mer bra samarbetspartners affärsmässigt än far och dotter. Det är ju inget snack om känslor och relationer hemma, utan snarare ”hur mycket pengar har vi dragit in den här månaden?"- Bella

"Ska det bli kul när du fyller 18? Taggad?"
"Ja, det ska bli jätteskönt att gå ut lagligt. Det är ju inte så kul att bli utslängd halv tre. Man bara: 'jaha, tack'. "
"Sitter du på bussen nu?"
"Ja."
Hur känns det? Är det äckligt?
"Jag känner liksom: 'Vem har suttit här innan mig? Är det någon äcklig person? Är det en socialdemokrat? Är det någon tjock person?'. "

Fy fan för dig Bellu
Otroligt.
Det är en bild på Heliga BlondinBella när hon dricker ett glas vin, bildtext: Bella i ett skandalögonblick..



Tacka fan för att man är VÄNSTER
Later!/ Hanna H. I Andersson

5 kommentarer:

emlj sa...

haha ett klockrent inlägg (:
krya på dig <3

Anonym sa...

snacka om o va avis. Sticker nånstans i ögat kanske...?

Anonym sa...

På dom igen!

Sofie sa...

Du är så skön när du är arg.

Anonym sa...

haha. det där var nog den mest komiska intervjun jag läst på länge :)