onsdag 2 april 2008

16, äggad och nyduschad.


Asså ja, men asså nej.


Badade igår med lite tjejer, i havet. Det var fett kallt men jag är dock väldigt nöjd! (Vad som hände innan badet kan vi prata om en annan gång, vill bara säga att jag är elev och du lärare, men när lektionen är slut och skoldagen över är vi ingetdera. Ok? Så vill du diskutera så tar vi det på lektions tid!) Efter ett "dopp" och en misslyckad grillning begav sig två av de fyra hemåt. Hejdå, sedan (precis när man slutat huttra) kom ms O.G och ner i havet igen, ännu kallare om det nu var möjligt! Sedan en lite mindre misslyckad grillning som resulterade i fem halvvarma korvar. Sedan lite skitsnack och skriva "sill" på marken med senap. Sedan cyklade vi hemåt och jag låg i badkaret i en och en halvtimme. Tack tack.
Sova och vakna sent, snabb dusch och frulle. Kom mer eller mindre på att jag fyller 16 idag. ojoj. Mamma hade segat sig upp kl 7 och sjöng lite hest, tack för dukningen och för de två sillar + en dikt om sill to me!
Skola, grattis grattis! När vi (jag+vänner) kom ut från matan satt ms H.A där ute och ms M.N kom efter mig och jag VISSTE att min tid var kommen, eller att jag skulle bli äggad (it's all in good fun!) smack, smack! Ägg i hela håret och YEES! Jackan, halsduken, tröjan ja, till o med strumpbyxorna fick ägg på sig. Det rann ner vill säga. Jag fick dock hjälp att få av mig jackan. När jag (efter att ha sagt att ngn kommer att få ägg i håret på skolavslutningen..) berättat för Mr R att jag inte skulle vara med på hans lektion bar det av till lärarrummet där jag letade upp lärare nummer två vars lektion jag heller inte skulle på pga det droppade ägg från mitt hår. Kände mig inte speciellt snygg när kom kom in dit... Men grattis! Tack tack, jag går hem ok? Jaja, ha en bra dag. hejdå.
En dusch på det och du är i nuet.
Nej nu ska jag fira med familjen, och chilla! See ya!

Ciao / Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis hanna :D visste att du skulel bli äggad mohaha . synd bara att jag inte var där :p

Anonym sa...

Lite då och då får kvinnorna ägglossning-det gäller att passa på då-äggad och nyduschad!