fredag 20 mars 2009

Spank u very smuch!

-bilden: "Det Levande Slottet", världens bästa amine-film. Typ.

13 dagar kvar till en dag. 68 tills en annan tillställning.

Vi hade engelska idag med Baby J. Som på de andra lektionerna var Baby J rörig och his main subject, so to speak, is going to be English, he's a student at Malmö lärarhögskola.
Förra gången vi hade honom fick vi uppleva: "Nej, man ritar inte på hunden", och "talk with small letters"(fan vad jag hatar den!).
Jag fick också en HÅRD släng med " Not in Swedish, Hanna (han kmr ihåg mitt namn för att jag är jobbig, jag vet), in English!"
Då svarar jag "Nej, på svenska!" Och fortsätter om varför jag är kluven i frågan om fil-delning, när jag är klar säger han "Hanna, next time, please speak in English, this I beg of u". Jag tänker bara "mkej, kräla lite mer. lol"

Vi skulle också LÄRA UPP VÅR FANTASI. Och SPONTANITET genom att skriva en spontan artikel.
Jag ville gå fram till Baby J och slå honom med ngt hårt när han sa det där med att LÄRA upp vår FANTASI, eftersom jag känner att det inte riktigt ska gå till så, lol.
Så jag skrev en artikel om hur jag tycker man bör lära ut engelska; pedagogiskt och att eleverna ska ha ngt att säga till om och att man ska göra det på ett mer vänligt och sk "lättsamt" sätt.
In your face Baby Jesus!
Anyway, idag har jag haft "Spank you very smuch" i skallen hela dagen och höll på att säga det till Baby J. Det hade ju i sig varit ganska pinsamt.
Men nu, något annat.
Jag ska jobba imon och idag har jag, mammut och papput lagat mat och det har varit trevligt! Det blir "Spring Awakening" nästa fredag med mamma och antagligen både "Che" (med Jesper o Co´) och "Kenny Starfighter - Kenny Begins" (med Cornelia!) på bio. We like it!

Btw, jag läste Croneman idag för familjen och vi garvade. Hans artikel kan ni läsa här.
Btw2:- Jag har 37%frånvaro från skolan (på 3 veckor) och det är dåligt! Typ "nu drar vi in CSN o fixar en liten åtgärdsplan åt dig om du inte skärper dig"-dåligt.

Vi Ses, Ciao!-
/H

Inga kommentarer: