torsdag 13 augusti 2009

låg

Jag heter Hanna, jag är 17år och jag ska börja 2an i höst. Går bild och formgivningsprogrammet med inriktning på trä och metall, ska läsa psykologi A och körsång som individuellt val i tvåan.
Jag har på senaste tiden upptäckt att jag gillar salt lakrits, och jag uttalar ordet "laaaakris" och inte "lackris". Jag blir glad av att baka, laga mat samt av musik och vänner. Jag gillar att skratta och gör det ganska ofta, det händer att jag skrattar rakt ut åt något som jag har tänkt på.
Jag har inte missat en enda 1a maj demonstration i hela mitt liv, jag låg och lyssnade på Nationalteatern (kåldolmar och kalsipper) när jag var liten och när jag var sjuk.

För tillfället sitter jag och lyssnar på "Barn av vår tid" med Nationalteatern.
För ett halvår sen eller ett helt år sen skrev jag helt annorlunda, mer fritt kanske, men jag hade också ett bättre flöde i texten.
Det kanske har med att min nuvarande SV lärare inte direkt uppmuntrar oss elever till att skriva, hon korrigerar bara texten, inte LÄSER den.
Jag ser inte fram emot att ha henne i två år till, men jag får väl lida lite och klaga lite.
Som sagt, jag har tappat min "grej", mina texter är bara tråkiga och helt o-pepp, nu ska jag äta. Vi ses.

Hej då.-/ H

1 kommentar:

Sofie sa...

Jag tycker du är bra, Hanna. Jag ska läsa din blogg när jag är i Stockholm som en påminnelse om alla bra människor som finns kvar i Helsingborg. Ja.