onsdag 12 augusti 2009

Ursäkta, det är jag som stör.

-

Du kan kalla mig utanför för att jag inte gjorde som alla andra gör.
-

Jag sitter här, relativt nyvaken, i den vitaste klänningen jag någonsin har haft på mig. Och ja, det är mammas gamla, och ja; den är från Indiska och är nog äldre än mig. Indiska har kläder med bästa kvalité och designen är tidlös, (det är designern inom mig som talar) jag älskar den här klänningen. Den tar fram det bästa ur olika tidsepoker, känns lite halv viktoriansk i modellen, samt ganska bohemisk. Väldigt kvinnlig och blommor broderade ovanför brösten, hade jag varit lite brunare hade klänningen passat mig "like a glove". Nu får jag kompensera min vithet med lite andra bohemiska prylar, samt en fjällräven rygga.


Idag ska jag och några andra vänner fira Anna, hon fyller 17 den 21/8 men vi firar henne idag. Jag tror att det kan bli ganska trevligt, nya människor från hennes skola som man ska träffa.



Nu letar jag efter folk som vill se Bob Hund på söndag, i Malmö, på festivalen. Call me!
Vi ses i machallens skugga, amen.


p.s- nu ska jag se "Stolthet och fördom".


/H

Inga kommentarer: