söndag 23 augusti 2009

skola, om igen.

-
I never quite heard of a girl
who can do it like this
you aint never heard of a girl who could
do it like this do it like this - Lady Sovereign

Facebook failar och är segt som in i, jag har precis bråkat med mina päron. Eller, bråkat kan man väl inte kalla det eftersom vi inte är direkt sura på varandra. Men dagens ämne gick från att mamma inte ville ladda ner olagligt till att pappa trodde jag sa att en av mina lärare är ett as för att imponera lite på en person. Jag kände att jag inte ville betala 4kr för varje låt jag laddar ner samt jag är inte den personen som säger saker bara för att imponera på någon annan, min lärare är ett as och det har jag tyckt sedan 1a lektionen. Jag kommer antaglien inte ändra åsikt om henne nu, jag kommer ha henne i tre terminer till, killing me softly.

Jag hade på riktigt kunnat skriva flera sidor om varför jag inte gillar henne/hon inte gillar mig samt vad det är hon gör som har förpestat hennes ämne. Men jag tänker bara säga såhär; hon har fått ett av mina favoritämnen i skolan att bli det värsta, jag älskade att springa till den lektionen under hela min skoltid, men nu vill jag bara komma ut från klassrummet.
-
Men nu vill jag gärna komma ifrån det ämnet, för för övrigt gillar jag min skolan, helt okej/ schyssta lärare och klasskompisar och jag är inte lika udda som innan, yeah.
Men jag kan inte släppa min gamla skola, helt annan atmosfär, helt andra människor/ lärare (bra och dåliga). Men jag vill gå tillbaka till min gamla skola, bara för en dag och vara med på lektionerna, for old times sake. Men kanske inte, när jag tänker efter, jag hade nog varit lite för jobbig för vissa lärare, jag gillar att utmana lärare. Min vän sa att jag "har en slags speciell relation till lärare" och det stämmer, det är något speciellt med lärare som gör att jag lätt kan reta upp mig, relatera till dem, bli förälskad i dem, driva med dem, hata dem och förstå dem.

I have come to fuck up your carerra
Bitch- dont fuck around - Lady Sovereign




/H

-

Inga kommentarer: