måndag 24 december 2007

hello you och god -bloody- jul!

Julafton.....Tomten far till alla barnen utom till dem som redan har synat bluffen som kallas Tomte-tro. Att tro på tomten är rätt bra, jag menar: är det inte roligare att tro att det är en snäll mullig rödklädd morfar-gestalt som ger saker för att man har varit snäll än att det är ens närmaste (oftast) som har pungat ut pengar för att köpa dig den där filmen/tröjan/spelet. För om man börjar tänka att det verkligen är folk som har köpt julklapparna man får så känner man (jag) sig lite ha-galen.
Okej, nu börjar jag förklara så att det bara är jag som fattar känns det som men ok.
Men men, vi får se om det blir något julfirande nästa år, kanske ska åka till Kuba (troligen mer Italien, om det blir något)..Men jag tar inte ut något lyckorus i förskott... Haha!
(I really must dash, I reallt have a mustasch, skrattade i en kvart.)
Just nu sitter jag och pratar med Mr S, min hemliga psykolog. Du kan alltid få mig att fundera, du är så sjukt mystisk...Vi diskuterar min farmor, och andra liknande saker som typ ormar..
Har sett Skyfferts "Full like a kastrull" idag på youtube, skrattade gott.
Såg ingen Kalle Anka i år, tack och lov. Jag vill ju inte att de ska sluta sända den (fast det är ju ändå en tanke) men det är inte lika kul att ha sett på den 14 gånger, under mitt 15åriga liv. Yeees! Not.
Nåja, jag är i alla fall nöjd med denna julafton. Julgåvan går till Sydamerika, ett bra val Pappa. Undrar om det är jag nästa år? Men den person jag saknade var ju mormor och min andra bror Mr J. Men, hoppas att du har det kul i Danmark Mr J och jag vet inte vart men kommer när man dör men hoppas att du också har det gott mormor, Asta Gasfot.
Och som man säger: FRÅN MIG HANNA, TILL ER ALLA : En Riktigt GOOOOD JUL! / Hanna som rullar runt i omslagspapper..

Inga kommentarer: