fredag 28 december 2007

lycka till att hålla balansen

Varför blir det alltid såhär?
Precis när allt verkar gå superbra så händer det något som gör så att man faller från stegen igen.

Var på ishallen med Ms A och Ms E igår, hade jättekul, dansade tango på isen= väldigt lyckat! Sen så träffade jag Flugskit&Coca-cola och Ms E och vi stack till Burger King, där jag köpte en glass med tvivelaktigt innehåll... Men jag har modiga kamrater som vågar testa och se om det var något äckligt som vi inte ska diskutera eller om det var ja... Ljus kolasås. Det var ju såklart kolasås, hmm.. Men kul hade jag i alla fall. Och sen gick vi hem i ösregn, klockan var 23.00 och alla ville hem utom jag, man kan ju faktiskt vara ute och snacka fast det är kallt och fast det regnade som spön i backen. Men jag fick ingen med mig och jag hade inte självmordstankar så jag beslöt att gå hem.

Vi får se hur det blir på nyår, jag kan inte säga att jag längtar dit längre. Allting verkar gå åt skogen, ni vill inte veta mina nyårslöften och jag vill inte säga dem. Alla kompisar är tydligen sugna på att festa och jag har ingen lust för annat än att ligga hemma och se på Sagan om Ringen eller Den lilla sjöjungfrun, som jag fortfarande är så sjukt fascinerad över.

Chattar med Mr S på msn, han får mig att lugna ner mig, han är en bra ( om än lite små konstig) kompis. Även fast vi inte är med varandra på fritiden så vet han nog mer om mig än vad de flesta av mina vänner jag är med på fritiden. Han är nice.

Det är inte så lätt att tänka på nuet. Jag bör ju göra det, nu när hjärnan löper amok. Jag borde tänka: en dag i taget. I stället för att bli uppstressad för något som händer om några dagar. Jag tänker mer på att nyår är om ca 2månader, jag vill inte tänka på något, annat än skolavslutningen i 9:an. Herregud, det här går inte bra. It's to much for my brain.
Nu ska jag se på några youtube filmer som Mr S skickade till mig och så kallat " cheer up, mate".. Ha det nice. / Hanna

Inga kommentarer: