lördag 1 december 2007

Säg att det inte händer...

Hejsan.
Var på Anti Rasism demostration igår. Skamligt nog var det inte många människor i tåget, vi var ca 30 pers, lite mer kanske. Skrek mig hes i alla fall, jag vet inte hur många demostrationer jag har varit på, men jag vet att under mitt 15åriga liv så har jag varit på 1maj demostration, VARJE ÅR! Till och med när jag var i min mammas mage.. Den känslan man får när man går i ett 1maj tåg är obeskrivlig. Man blir förbannad och glad på samma gång, det känns så mäktigt när man kan gå tillsammans med 100 personer man knappt känner och veta att alla tycker nästan likadant. Och att man kan få 100 pers ( eller mer) att skrika samtidigt och samma sak, så att det hörs. Detta kanske låter lite fånigt men jag tycker att det är underbart!

Efter demon så åkte jag hem. Bussen var packad och jag blev mer eller mindre tvungen att sitta bredvid en man som var runt 40. Har sett honom ett flertal gånger på bussen, han är lite konstig. Sitter och gör sig stor, och ser ut som en " hehe-ingen-kan-rå-på-mig-heheh!"- man. Han sitter och fiser och spelar spel på sin tegelsten till mobil och vägrar sänka ljudet så att man får sitta och stå ut med något som kan likna glassbilen om man speedar upp det lite.. I 35 min!
I alla fall så hade han mycket space över men vägrade flytta in sig när jag satte mig på vad som nu var ca 15 cm. Jag tänkte inte vika hela min kropp och sitta på min mini bit som en gullig flicksnärta (ett ord som jag hatar by the way). Så jag satte mig som han gjorde och mer eller mindre puttade på honom. Han flyttade in sig men en grymtning. Gulligt, tänkte jag och satt och ritade tills ett annat säte blev ledigt och jag flydde dit.
ska dra nu... ha det gott allasammans../ Hanna Hood

Inga kommentarer: