torsdag 20 december 2007

We are young, heartache to heartache

Tvivlarna äter min kropp, blir till dammiga kval.och stoft
Jag brukar inte tycka om "kedje-saker", som kedjebrev etc.
Men den är "saken" funkade på mig, det är inget sådant som att man ska skicka detta till x antal personer så blir du lycklig i morgon. Bara läs det
Tänk på punkterna en och en, innan du läser vidare. Det får dig att bli glad!
1. Att vara förälskad.
2. Att skratta så mycket att det gör ont i magen.
3. Att skratta av dig själv.
4. Att skratta utan någon som helst anledning.
5. Att fnissa.
6. Att le inombords åt en gammal historia.
7. En speciell blick.
8. Att höra din älsklingssång spelas på radion.
9. Att ligga i din säng och lyssna till regnet utanför.
10. Att finna pengar i en gammal jacka.
11. Att råka höra någon tala gott om dig.
12. Att vakna upp och inse att du får sova länge.
13. Din första kyss. 14. Att någon smeker dig i håret.
15. Att slå in paket och lägga under julgranen.
16. Att sjunga riktigt högt, när du är helt ensam, utan att känna dig dum.
17. Att lyssna på en riktigt bra konsert.
18. Att få ögonkontakt med en läcker främling.
19. Att se dina vänner le och skratta.
ibland kan en sån här lista verkligen behövas..
Som sagt, det kanske funkade för dig, kanske inte.

I alla fall så var jag på ishallen igår med skolan, hade underbart kul och jag kände mig rätt så snygg när jag åkte runt på isen i kjol. Blev puttad av en Ms E, eller blev jag? Jaja, puttade/drog i alla fall ner henne på isen. Och sen fick jag och Ms E skjuts av Mr M ( vår lärare), vi fick hänga med honom till stan där vi irrade runt med Mr E (ännu en av våra lärare) som bil-svans. Vi letade efter en julklapp till Mr M's fru. Och till Mr E's fru, gud så komiskt det var. Sen när det ( lärarna) hade gått ut för att köpa manikyr eller vad det nu var, så lyssnade vi på sjuka skivor som fanns i bilen. Han är ju lite av en bonde så vi blev inte så förvånade av att hitta Rednex's skiva, lyssnade tack och lov inte på den.
Sen åkte vi till skolan och när vi blev avsläppta skrev vi "TvättaTvättaSill" på bilen.
Hehe, kul man kan ha det..
Och sen på kvällen så träffade jag en del personer som jag inte har sett på lång tid, eller det har i alla fall känts som lång tid. Men det var trevligt, kommer att sakna Ms H.

Nu är livet kul, vi har haft julavslutning idag på skolan och när vi kom in i vårt hem-klassrum... Herregud, Mr M och Mr G hade satt upp bilder sen lägret på Kullen, bl a när jag, Ms O, Ms M och Ms E badade i någon äcklig sjö i bh och byxor. YEEES! Vad o-nice man kan vara!
Men men, kommer att sakna lärarna, det är faktiskt rätt nice att gå i skolan.
Sen så efter matan så hände en sak som jag helst och gärna vill glömma. Snälla Mr E, ring inte till mig!
Ha det gott i alla fall. God Jul!/ Tomtens lillasyster Hanna-nisse

Inga kommentarer: