måndag 17 december 2007

Like stolen pearls

Så nu har jag börjat min vaccinfärd, första sprutan idag, nästa om två månader och sen är det 6 månader tills den sista. Mot livmoderhalscancer. Så sjukt det är att det inte är gratis i Skåne. Det är det i de flesta andra regioner.
Jag tycker i alla fall att det ska vara gratis för alla kvinnor, så att ALLA har möjligheten att vaccinera sig, inte bara de med pengar ( därmed inte sagt att min familj är rik, vilket den inte är)..
Har varit på läger i Skånes Fagerhult i helgen. Jag har nog sovit (totalt på tre dygn) 4 timmar, men vi har haft så sjukt kul så det gör inget och förresten så hjälper colacola mot tröttheten. Jag drack upp min 1,5 liters prem.cola första dagen vilket resulterade i att jag slutade alla ord med e.
Exempel: " Hanne dricke cole oche blie muppe, ahae irritere, ville döde, hanne"... Kul hade jag i alla fall, och senare har Ms H också börjat prata så utan cola! All cred till henne, och sen så tog man ju en hel del kuliga bilder. Och videon-mannen! Haha! Mr A och Mr D, ni är bland de roligaste personerna jag någonsin har -och kommer- träffa! (X jagar älgen-mannen!).. Vi skrattade till 3 på natten. Och sen snarkade Mr A så förskräckligt och när jag väl skulle hasa mig ner och kväva honom med min kudde hör man Larsson :" nu är klockan 8.30! Upp och hoppa!" ( yes- tänkte jag inte då nej.)...
Nej, men jag hade sjukt kul på lägret i alla fall, och en viss liten godis spindel har fått värsta trauman. Han/hon blev kastad på x antal ryggar, magar, lår och rumpor. Och Ms J, jag har fortfarande ett märke på baksidan av benet, tack vare att du inte kunde träffa min rygg, ditt freak!// Hanne, det kommer mer om allt sen.

Inga kommentarer: