fredag 25 juli 2008

HYLLAR*N

Festivaldag nr 1 igår.
Tältet blev rest, en väldigt lätthanterligt tält om jag får säga det själv, och flygblad utdelade, lite kakor på det och sedan iväg med tjejerna. Det blev en bli-glass på Mc Donka (helt okej god) och sedan lite solning. Möta upp resten och sen gå runt lite o snacka. Vi träffade lite folk som man hjärtligt skakade hand med (det blev många hälsningar för mig de kvällen) och lärde känna sådär bra. Vi lyssnade lite på veggiepop, vet inte om de hette så men de var bra.
Köpte pizza och käkade den på gröningen och efter det blev det Tingsek. SKITBRA! Jag och Ms M. BM dansade och garvade så jag blev alldeles lycklig och svettig. Träffade lite folk som kom och gick även fast det inte var tänkt så men det är festival som sagt.
Senare skulle vi se Mange (Glassigt - Mange) och mitt humör började sakta dala nedåt. Mange var seg, inte alls dansvänlig och väldigt mycket av den här "håll upp ena handen i luften lite snett och gunga"- dansen. Eminem, so to speak.
I alla fall kom man hem rätt nöjd och att fötterna värkte var bara ett tecken på att man hade dansat mycket till bra musik.

Nu kan jag inte hålla mig utan jag måste berätta (med rösten på gränsen till hysterisk) att jag har fått min DOCTOR WHO BOXXXXXXX! SUG PÅ DEN!
Typ det var det jag skulle säga och nu MÅSTE jag se ett avsnitt! ha det gott / Hanna

Inga kommentarer: