måndag 11 februari 2008

I see the lights are turning


HahaHej!
Sitter och är inne på msn, och snackar med Ms M, Mr S och Mr T. Jag och Mr S skriver typ: "Om du var tvungen att**** med *****, annars skulle du blivit av med dina tummar. Skulle du gjort det?"- och liknande. Han är bara FÖR kul!
Ms M läser min blogg, och jag har berättat för henne hur det gick till när jag fick namnet "Jesus Carola" och Ms A fick namnet "Hulken Carola". Legendariskt. Den historien kommer att berättas för små barn om sisådär 100år, lätt..
Mr T är lite seg..

Spinning. En uppfinning från Helvetet! Var på det idag, med skolan och Mr R var instruktör. Herregud. En STOR neongul VARNINGSskylt: Gå INTE på spinning! Om ni inte tycker om att dö sju dödar på 55minuter! Allvarligt talat, jag har inte SÅ dålig kondis men jag fixade inte det där. Varmt som fasiken och ett helvetiskt tempo! Jaja, säg nu inte att jag överdriver. Först och främst: Det negativa med SPINNING!
1: Om man inte har bra kondis så ser man inte nice ut!
2: Går inte att stanna, försök INTE ens! Du kommer att skära hälsenorna av dig och vricka foten som jag gjorde!
3: Ja, tempot alltså!
Positiva:
1: Bra kondis
2: Snygg kropp som resultat, antar jag.
Trots dessa bra anledningar att tycka om spinning så tror jag inte att jag kommer att ändra mitt tycke. Höll ju på att slå ihjäl mig för fan! Haha!

Hittar ingenting att skriva om så Mr S föreslog att jag skulle skriva om honom. Here goes:
Mr S (Sina) är en rolig filur som tycker om att smyga och att äta bär. Han ses ofta på skolan och i skrattcentrumet. Signalement: Svart hår och ett ständigt skrikande, bl a "SILL!", "Javiiiiiisst" etc...Nej men Mr S, du är nice. Det är chill ok? Din humor rockar fett och ditt intresse för att se på anime roar mig. Du är en kul kille!
Fick ännu ett ämne, men från Ms M den här gången; "föräldrar" viskade hon med ett ytterst mystiskt leende!
Jag tycker att föräldrar är bra, men det borde finnas fler som tar sitt ansvar och inte lägger en del på det äldsta barnet. Eller på barnen. Jag hoppas att folk som skaffar barn tänker på vad det är de skaffar och fattar att det inte är en hamster som dör efter två år. Utan det är en människa, som DE ska fostra och ta hand om! Ge mer kärlek till barn! Och låt inte era barn sitta och kolla på tv hela dagen. Lek med era barn, ta ledigt från jobbet (som INTE är viktigare än ert barn) och åk till stranden. Hela familjen, skit samma om man inte kan bada. Ni kan ju plocka sten, det gjorde vi när vi var på stranden på vintern. Som sagt; fatta att inget är viktigare än era barn! Take goooooooood care of them!

Jag saknar min kusin, eller MINA kusiner! Fatta; vi har inte träffats på ca tre år! Eller två i alla fall. Och jag saknar Linköping, var ju i Motala för inte så länge sen men jag träffade ju inte kusinerna..

Okej, Mr Se (Swebbe this time), ge mig ett ämne, du har sagt: Cykelpump, idrott, slöjd och Hanna Andersson. Och du vill Hanna Andersson. Ok ( det är jag btw!)
Hanna Andersson är en liten tomte, hon ligger i buskarna och väntar på något sött barn som hon kan äta upp. Hanna är 15år, 16 i april. Hon brukar vara en glad tjej och ryktet säger att hon är konstig, vilket hon har börjat gilla. Hon säger: Jag är inte konstig, jag är Hanna!
Och inte vilken Hanna som helst tydligen, utan Jesus Carola-Hanna! Trots sitt fina smeknamn kan hon lätt utöka samlingen (smeknamn) med; Dockis, Banana, Hello Kitty, Hanna Banana BoomChicka Wanna och Miss H (enligt Mr Se!). Hon är rätt nöjd med sina smeknamn, säger hon i en intervju med Min Blogg. Hanna Andersson är väldigt stolt över sina mellannamn, Hilde och Isabelle. Först tyckte hon att Isabelle med e på slutet var så snobbigt men nu har hon kommit över den nojan med att säga: Jag är ingen snobb och det vet alla som ser mig.
Hanna har en mamma, en pappa och två storebrorsor (22 och 26), hon har också två kaniner och en katt. Hon har valt Nic, Estet bild och form som första gymnasieval och känner sig nöjd.
Dock är hon i en "fas" då hon känner sig lite osäker i sig själv och letar efter sig själv... Men det tror jag att vi löser, säger hon högt. Hon hade jätteroligt på draman idag och tycker att hon hade en exelent översättare... Tack tack

I’m sitting here frozen in this bed I made
Considering the weight of the bricks I laid now that I’m through
One by one sealed every crack that I could slip between to find my way
back
Find my way back home to you

And I’m burning all my bridges
with these matches I light
To illuminate my path to what is right
And even if it’s true what they say
that you can’t go back home
once you’ve cast it away
I would still have left tonight

You know baby I would be with you if I could
To trade my flesh for your bones
I would, I would, I would, I would, I would…( Terra Naomi - Flesh for bone)

Nej, nu ska jag pysa! Ha det gott./ Hanna H.I Andersson

1 kommentar:

Kent-Jesus sa...

hej hanna, jag har nu skaffat blog. / jeppe