söndag 10 februari 2008

They say it's possible to me...I have my doubts


Ruby, Ruby, Ruby, Ruby
Ahaa-ahaa-ahaa
Do ya, do ya, do ya, do ya
Ahaa-ahaa-ahaa
Know what ya doing, doing to me?
Ahaa-ahaa-ahaa
Ruby, Ruby, Ruby, Ruby
Ahaa-ahaa-ahaa, aaaa

Could it be, could it be that you’re joking with me
And you don’t really see you with me
Could it be, could it be that you’re joking with me
And you don’t really see you with me

Every day I love you less and less.

Jag frågade en jag känner: "Varför får folk uppfattningen om att jag är pryd?"
Svaret blev: "Typ, för att du kan saker och du vet saker..."
Okej. Låt det sjunka in lite...
WHAT?!
Så, bara för att jag är smart så är jag osexig och vågar inte kyssa någon. Är det bara jag som inte tycker att det låter bra för min del?
Det värsta med svaret är att det stämmer, det är så att killar (framför allt) tycker att jag är pryd (om de ens vet vad det är) för att jag är rätt smart. Och antagligen också för att jag tar för mig, och vågar säga: "Din mamma" till dem (killarna alltså). Jaja, what's wrong with the world? (Känner mig dock tvungen att poängtera att ALLA killar INTE tycker så.. Men nu snackar vi om MIN SKOLA!)

Annars så har min helg varit rätt skön och lugn. I fredags var jag med Ms C och kollade på film. Igår var jag först hos min bror och sen hos Ms A med en del underbara tjejer, vi kollade på film och etc. annat. Det var kul i alla fall.
Nu har jag laddat upp massor med bilder på mig själv på bilddagboken.se. Det är konstig att bdb styr mitt liv så pass mycket som det gör. Varje bild jag tar tänker jag på att lägga in på bilddagboken.se-. Men det är ju inte alltid så, tack och lov.

Terra Naomi är jättebra, tycker att alla borde höra en låt av henne. Första gången jag hörde talas om henne var det på en viss Ms H's blogg. Tackar ödmjukast, och ler mystiskt.

Inget mer G.I Jane för mig nu, I'm done, jag har kommit över den, filmen alltså. Vi har gjort slut!
Kommer och tänka på när jag och Ms O "bråkade" om vilken språkresa vi skulle/ska åka på, jag ville Dublin, hon Florida. Jag började prata med (väldigt) snobbig brittisk dialekt och säga fraser som: Come on DAAAAAAAAAARLNG!, We're going to Dublin, MATEEE! Då kom Ms M och Mr D och lade sig i det hela. De ville inte att vi (jag och Ms O) skulle till Dublin och Ms M bad mig "sluta med den där jävla dialekten, det är så jävla fult, Hanna" (ännu ett leende). Då kommer skolans egen lilla engelsman ner från sitt loft (typ som ett personalrum) och han har hört allt vi har sagt. Han börjar jaga Ms M och Mr D och säger på sin riktiga dialekt (och språk): "Are you messin' with my language?". Jag och Ms O står bara och skrattar.
Men han är mystisk, min mentor/skolans engelsman/ Mr M. Ingen elev vet speciellt mycket om honom, men han är jättesnäll...Inte för att det gör honom mindre mystisk.

Jag är JÄTTEALLERGISK mot skaldjur, jag åt något som rört något som rört något som hade rört en räka idag och fick superkli i halsen, ögonen kliade och rann och Fan och hans farmor. Så, no more shrimps for me. Okej, jag har aldrig gillat räkor och jag kom på förra sommaren att jag inte tål dem men Hey(!), det är inte kul.

Nej, nu tror jag att jag ska lägga 5 nya Terra Naomi- låtar på min mp3.. (fult namn, mp3. By the way, får väl döpa om min till Che..)..
Appropå Che, så var jag inne och fifflade lite på Wikipedia häromdan, ska se sen om det står kvar. (Che es muerto, VIVE EL CHE!)..
!Hasta Luego!/ Hanna H.I Andersson (Dillson)

1 kommentar:

Anonym sa...

är det jag som är Ms H? eller känner du fler? ;D