tisdag 20 januari 2009

allmän info.

Jag bloggar som aldrig förr?
Har lyckats klämma ur mig lite till redovisningen i morgon. Min nödutgång är "V för Vendetta", så jag använder min nödutgång nu.
"Det finns filmer som påverkar oss och filmer som man bara ser utan att egentligen tänka på VAD de handlar om eller som man omöjligt kan relatera till sig själv.
V för Vendetta är en sådan film som påverkar, den är en film som gör att man sitter kvar i soffan långt efter att den är slut och bara andas ut."
Det är min början, gah! Kommer glömma allt i morgon och bara: "bjud på gräddbulle, BUUUÄÄÄ!"
Kanske inte.
Jag kommer staka mig och helvete, jag tror att jag stammar ibland!? SHIET! Det är random.

Alltså, kl 18:45 på söndag, då kollar ni på 1:an! Merlin is tha shiet! Det är så underbart att svt har fattat att de ska köpa in serier och program producerade av BBC, i alla fall sånt som är för min ålder. Jag blir galen vad bra det är! Alltså, Robin Hood, Doctor Who! De är också skapade av BBC Wales.. Eller skapade, producerade.
Jag längtar till fredag, middag och sånt med Trion. Sen på måndag ska jag träffa Jesper och snacka om nycklar till lgheten, det var ett tag sen jag såg bror min. Det blir trevligt!

Mitt föredrag är bara två minuter långt, so far.
Får väl skriva lite mer vad jag tycker om filmen och varför jag gillar den. Detta puckade tema...

Jo! Vi ska ha dockteater på skolan! Vi är indelade i olika grupper och min grupp fick "Fula Ankungen". Vi har sk moderniserat den så nu är ankungen en människa som heter Aragorn (KÖK!) och är gay. Han blir mobbad men sen när han börjar gymnasiet så träffar han Jago (KÖK! Igen!) som också är gay och de "lever lyckliga i alla sina dar". Sensomoralen är lite: det är okej att vara gay!
We like it, a lot.
Liten kort historia: en av mina klasskamrater i typ femman bröt ena armen när han halkade eller liknande, i en backe på skolgården på vintern. När han kom tillbaka till skolan två veckor senare med gipsad arm (från handleden till mitten av överarmen) gick han likt förbannat tillbaka till den där backen och blev påkörd av en pulka, trillade och bröt andra armen! Det såg kul ut när han kom till skolan men båda armarna i gips... Haha!
/ H

Inga kommentarer: