torsdag 29 januari 2009

Orishas - Bombo = <3


Jag har en fiskstaty som bakgrundsbild till min mobil. Det roar mig väldigt mycket. 
Efter skolan idag gick jag till knutan med Josefin O. Det är en mycket speciell och rolig kvinna, hon är grymt ärlig och jag vet inte om hon fattar det själv. 
Det kanske sårar en lite, hennes fullkomliga ärlighet, men det får man lite leva med. 
Hennes ärlighet påminner lite om en annan av mina vänners ärlighet (ja, jag tycker att det finns olika sorters ärlighet), den här andra vännen är ganska rak när det gäller vissa saker som tex, vad man verkligen tycker om livet, varför man tycker det och vad man vill ha ut av olika personer. Hon (den andra vännen, inte Josse) kanske inte kan känna igen sig när jag skriver detta men om hon tänker efter så förstår hon nog, jag vill bara säga att jag tycker att det är bra. Hon låtsas inte som om hon tror det godaste av alla människor,  tror hon inte att människor kan ändra sitt sett att se på tex, miljöförstöring så säger hon det. Jag fixar inte folk som ska vara så positiva fast de egentligen tänker att "det är kört". Inget fejk- skit här inte!

Just nu borde jag sova, jag ska upp halv sju i morgon och cykla (!) till skolan från brushans lghet som jag bor i/passar. Jag lyssnar på ett grymt bra kubanskt band som heter Orishas, skitbra, verkligen.
Jag måste bara säga en sak jag hörde på bussen idag; det var två pojkar (trodde först att de var tjejer), typ 10 år som snackade om ngt, helt plötsligt säger den ena: "åh, jag kommer att dö. Eller så kommer jag att bli begravd levande och så kommer mina föräldrar att dansa på min grav.." typ. och sen började de båda skratta. Jag bara satt och var helt stum, jag menar; vad fan hände i hans skalle? Bli levande begravd med dansande föräldrar på sin grav.. eeeh? 
Jag kände att den här pojken måste må dåligt....
Hejdå! Vi hörs/ H

1 kommentar:

Hannushka sa...

hahah, btw, jag glömde få in detta; jag ska piska Mr S om han kmr med till siesta! det gillar vi^^hahah ses. /h