onsdag 21 januari 2009

Gladdan, Gladiator!

Don't want to grow up. I want to get out, hey; Take me away, I want to shout out, take me away....
Det skrivs inlägg på inlägg på denna bloggen, jag hoppas att ni hänger med ( OCH LÄSER!) i svängarna!
Idag började jag klockan 12.10 med muntlig redovisning i svenska, ni vet; favoriter.
Hade mitt lilla "tal" om V för Vendetta - filmen och det gick bra. Sen drog alla vi 10 som var i skolan (min klass) ner till McD och åt... Vrålåt! Det gillar vi, starkt (jag har börjat prata lite som Siri!) och sen upp igen för att ha spexig mattelektion. I alla fall för mig och Hilda.
När vi var på väg dit sa hon: Hanna, nu ska vi till helvetet!
Jag skrattade och svarade: Ja, och Mrs X är Djävulen, i sin renaste form!

Precis såg jag på "Gladiator", också en av de bästa filmerna genom tiderna.
Jag har svårt att hålla tyst när jag ser på film, kommenterar en hel del så att säga. Speciellt när jag är ensam... Okej, har ni sett "Gladiator"? Annars kan ni nog sluta läsa nu.
I alla fall, Commodus är ju kär i sin syster. Det är förövrigt jävligt äckligt. När han senare tycker att han är barmhärtig när han säger åt henne:" nu ska du älska mig som jag älskar dig (incest) och du ska föda mig en sån som helt härstammar från oss! Annars kommer Lucius (systerns son) att dö! Är jag inte barmhärtig?!"
Mkej, jag ropade: Men LÄGG AV! LÄGG AV! Det är din syster för fan!
Senare (nu ska jag visa mina små söta anteckningar jag gjorde under filmens gång);
" Man bara; nej min fru blev ju typ precis mördad av din bror, men jag tycker att det verkar rimligt att hångla upp dig nu!" (när Maximus kysser Lucilla ("systern) i slutet).
"Och nu tycker Commodus att det är rimligt att tvinga sin SYSTER att föda hans barn, annars dör hennes son. LOL! Han har fan mördat sin egen pappa, Commodus är fan besatt av att alla ska älska honom! Han är ju KÄR I SIN SYSTER!"
*senare i typ slutet skrev jag bara:*
"Maximus; KILL HIM!!"

Lite så kände jag, efter att jag har sett " Gladiator" och "Quills" så hatar jag Jaquin Phoenix!
Tål honom bara inte, han ser fan ut som någon som kan våldta dig vilken sekund som helst.
/ H

Inga kommentarer: